dag 4 1 oktober - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 4 1 oktober - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 4 1 oktober

Door: karin

03 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Charleston

Deze morgen om 8u uitgecheckt om verder Savannah te verkennen.
Voor het stadje was het nog vroeg want er was weinig volk op de been.De mensen en de spoken leven hier meer 's nachts....
Savannah heeft heel veel gezellige pleintjes met bankjes en veel van de typische bomen errond die de plaatselijke bevolking wat verkoeling geven want het kan hier zeer warm worden.
Men vindt hier trouwens op een of ander pleintje de bank die voorkomt in de film Forrest Gump waar Tom Hanks zit te wachten op de bus.
Vervolgens zijn we het bekende kerkhof Bonaventura gaan bezoeken.Het kerkhof is zo groot dat het ingedeeld is in straten zodat men met de auto langs de graven kan rijden.
Oude grafstenen met spookachtige bomen, er hangt een mysterieuze sfeer.
Wij gingen speciaal om het graf van Gracie Watson te bezoeken.De grafsteen is de oorspronlelijke grootte van Gracie wanneer ze stierf op zesjarige leeftijd.Er wordt verteld dat haar hand altijd warm is als je ze aanraakt.We hadden pech want het hek rond Gracie was gesloten.Maar het beeld zelf lijkt je aan te staren en je voelt je een beetje ongemakkelijk.Jos had zijn geestenmeter bij en er was toch een verhoogde activiteit daar...
Dan zijn we naar de historic site in Wormsloe geweest, dat is een prachtige, lange laan met de typische bomen van Savannah, heel mooie laan.Dan wat rondgereden in Beaufort, veel kreken en moerassen daar.
Dan de weg verder gezet naar Charleston, onze eindbestemming van vandaag.En we zijn dan weer in een andere staat, genaamd South Carolina.Eerst ingecheckt in het Marriot hotel, vervolgens de hotelshuttle naar Charleston centrum genomen.
In deze stad bevinden zich veel gekleurde huizen met veel ijzerwerk op de balkons.Er is hier een tropisch klimaat en er staan vrij veel palmbomen.
Na wat kuieren en een etentje in het stadje de shuttle terug genomen en gaan slapen om terug wat uitgerust te zijn voor de volgende dag.Morgen wordt het een lange rit, ongeveer een 500 km.Morgen gaan we naar de hoofdstad van Georgia, Atlanta.