dag 8 5 oktober - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 8 5 oktober - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 8 5 oktober

Door: karin

06 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Nashville

7.30 uitchecken en dan een rit van ongeveer 300 km naar Nashville, de Music City van de U.S.A!
We zijn allemaal weer benieuwd hoe het daar gaat zijn.In de Smokey Mountains is het deze morgen weer erg koud, weer maar rond de 2 graden.
Na een uurtje rijden verlaten we het mooie park waar de herfst nu echt begonnen is.De bladeren van sommige bomen kleuren al geel, en wat rood, een Indian summer.
Voor we Knoxville doorrijden komen we Dollywood tegen, het themapark van Dolly Parton die hier opgegroeid is.We zien een huis gebouwd op zijn kop, een huis in vorm van een replica van de Titanic en nog andere gekke dingen.
Na een ontbijtje in de Cracker Barrel en weer terug op weg.Voor we de voorstad van Nashville inrijden dan passeren we nog een mooi herenhuis Belle Meade Plantation.Dit was vroeger een fokkerij van paarden.
Daarna rijden we door zo te zien rijkelijke wijken met enorme herenhuizen.
Hier zou ik wel willen wonen...
Ze besteden hier ook veel werk aan het versieren van hun huizen in het teken van Halloween.Zoals bij ons met Kerstmis zien we weer een paar overdrijvers.Ondertussen is de tijd een uur teruggezet.In deze staat verandert het uur.En het is middag en het is zo rond de 20 graden nu.Dan naar het Parthenon, een replica van een bekende Griekse tempel.Past wel niet echt in de omgeving hier.
Dan rijden we naar het hartje van Nashville.Het is daar een drukte van jewelste en overal in de muziekcafeetjes weerklinkt de countrymuziek van de livebandjes van hier.Deze stad heeft het imago van 'Nash Vegas'.
We pikken er willekeurig een paar cafeetjes uit waar we met een drankje naar de live muziek luisteren.Tegen de avond gaan we ons hotel zoeken, de Millennium Resort en kunnen we gaan uitrusten om Nashville morgen verder te verkennen.