dag 10 7 oktober - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 10 7 oktober - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 10 7 oktober

Door: karin

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Om 7.30 vertrekken we uit Nashville met regenachtig weer en het is een beetje aan de frisse kant.Normaal gezien zouden we rechtstreeks naar Memphis rijden maar om F content te houden , maken we een redelijk grote omweg naar Tupelo, de plaats waar het geboortehuis van Elvis staat.
Normaal was het een rit van 300 km maar nu komt er nog wat bij. We rijden een uurtje en dan gaan we ontbijten.We nemen de landelijke wegen want op de highway zie je niks van de omgeving.
We zien weer vele katoenvelden opduiken en we rijden de staat Mississippi in.Rond 14 u arriveren we in Tupelo.We gaan kaartjes halen voor een rondgang in en rond het huisje van Elvis.Eerst bezoeken we de kerk waar Elvis in het koor zong.Dan het piepkleine huisje waar hij tot zijn dertien jaar met zijn ouders leefde.Daarna verhuisde het gezin naar Memphis.
Dan is er ook nog het museum waar zich vele persoonlijke bezittingen van Elvis bevinden.Dan is het hoge tijd om de weg naar Memphis voort te zetten.Memphis ligt dan weer in de staat Tennessee.
Om 17.30 arriveren we in het Elvis Presley Heartbreakhotel, rechtegenover Graceland.Buiten is het nog 30 graden.Alles maar dan ook alles staat hier in het teken van Elvis.Als men uit de auto stapt weerklinkt het muziek al van Elvis.Overal in het hotel en ook in de kamer hangen vele foto's van Elvis.Ook hangen er talrijke tv's waar je films en shows van Elvis kan zien.Het zwembad is in de vorm van een hart.
We frissen ons wat op en gaan eten.We hebben een tip gehad om naar Marlowe's te gaan eten.We moeten enkel plaatsen reserveren en ze zouden ons in het hotel komen halen.
Tot onze grote verbazing komt er een grote pink Cadillac aangereden die ons naar het restaurant brengt.En het eten is hier inderdaad goed.Na het eten brengen ze ons gewoon terug naar het hotel, weerom met de Cadillac.Ikzelf hou het vandaag dan voor bekeken maar F, die een echte Elvisfan is, krijgt er niet genoeg van om alles te gaan bezien.Morgen gaan we Graceland bezichtigen.

• 08 Oktober 2014 - 10:39

Nancy:

Amaai met een Pink Cadillac gaan eten , das was nogal de moeite zeker ?

Dan heeft F. zijn hartje nogal kunnen ophalen met den Elvis. Mooi foto 's.

Nog lekker weertje daar , geniet er maar van , hier ist herfst.

Grtjs.x

• 09 Oktober 2014 - 00:47

Karin:

Ja, dat etentje met de Cadillac hadden we niet verwacht.Plezant.
    We hebben gedurende de hele periode dat we hier zijn al alle temperaturen gehad maar hier is het het warmste.Je moet wel wennen binnen aan de airco die heel koude lucht blaast.Als ge buiten komt dan krijgt ge altijd een klopke.Maar voor de rest geen klagen hoor alleen hunker ik terug wat naar Belgisch eten nu.