dag 17 14 oktober - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 17 14 oktober - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 17 14 oktober

Door: karin

15 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag onze laatste dag rondtrekken.We vertrekken in Tallahassee zonder ontbijt om de Westkust van Florida wat af te rijden.Het is echter hier nog heel slecht weer en de tv geeft nog altijd waarschuwingen voor tornado's.Uitkijken dus onderweg.Er is ook nog een orkaan op komst naar hier maar dat zou pas voor vrijdag zijn.Hopelijk geraken we veilig en zonder vertraging naar huis morgen.
We nemen de gewone weg , dan zien we het meeste.Om een uur of tien stoppen we ergens in een landelijke breakfastgelegenheid.Ja, daar is altijd wel wat te zien.Het ziet er soms wel ni uit van buitenuit maar we krijgen toch een heel lekker ontbijt.Ondertussen is het weer beter geworden en hier in de Westkust van Florida is er geen tornadoalarm.
Dan rijden we richting Tampa en we stoppen rond Clearwater om eens wat rond te zien.We gaan een pier op en daar ontdekken we zeekoeien.Deze komen tegen de winter van de zee naar de kreekinhammen.Dit zijn enorme beesten van rond de 800 kg.We kunnen ons ogen ni geloven dat dat hier voor onze neus zwemt.
Dan zetten we onze weg voort naar St. Petersburg.Onderweg gaan we iets drinken want het is weer broeierig heet buiten.
We zetten ons buiten op het terras vlak naast een kreek.Er staat een plakkaat dat je de alligators niet mag voederen en dat maakt me nieuwsgierig en ik ga kijken.Op het moment dat ik ga kijken, zie ik op zijn dooie gemak een alligator komen aanzwemmen.En hij gaat daar nog liggen zonnen ook nog...Weer ni te geloven dat we dat mogen meemaken.
Als we St.Petersburg naderen trekt de lucht weer dicht en het begint weer te stortregenen.We rijden nog verder door een paar kuststadjes maar we vinden het hier allemaal wat te toeristisch.Alles is hier volgebouwd met appartementsgebouwen en hotels die dienen voor het toerisme.
We rijden dan richting Orlando want het weer blijft slecht alhoewel dat de temperatuur weer rond de 28 graden is.In Orlando gaan we vlug nog wat shoppen in een grote mall en dan ergens eten bij een Italiaan, heel lekker eten trouwens.
We zoeken ons hotel op waar we de eerste 2 nachten gelogeerd hebben, dus we kennen het hier al.Onze vlucht staat nog niet op het vluchtschema maar is normaal voorzien rond 11.12.Dus is onze reis bijna ten einde nu.Donderdagvoormiddag zijn we normaal thuis.
Bedankt iedereen om mijn blog te volgen en ook bedankt voor de reacties!!
Hopelijk kan ik vlug terug aan een nieuwe blog beginnen!