dag 7 4 oktober - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 7 4 oktober - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 7 4 oktober

Door: karin

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Gatlinburg

7.30 ontbijt en daarna paraat om een wandeling te maken in het park.Buiten valt de temperatuur wel tegen.Het is hier al herfst aan het worden.Als we met de auto naar het beginpunt van de wandeling rijden is het ongeveer 10 graden, maar het zonnetje schijnt mooi.
Het is een beetje zoeken naar het wandelpad want er zijn er hier zoveel.Het wandelpad ligt wat hoger in de bergen en het is hier maar 2 graden.Brrr, dat zijn we niet meer gewend.We beginnen aan een wandeling van ongeveer 4 km, wel geen vlak parcours.
We hopen natuurlijk een beer te zien omdat het nog vroeg is en er zijn nog niet veel mensen op pad.Aan het eind van het pad is een waterval waar je kan achter lopen.Op onze terugtocht komen we al veel wandelaars tegen en de kans om een beer te spotten wordt steeds minder met al dat lawaai in het bos.Terug in het stadje gaan we een stukje eten in weer een gezellig Far West eettentje.Vervolgens rijden we dan naar Cades Cove, een mooi gebied waar veel beren zouden leven.
Je kan daar met de auto heel traag doorrijden. Onderweg bezoeken we een baptist kerk met weeral een kerkhof.
Ondertussen zijn we in het park niet meer alleen en een enorme rij auto's volgen mekaar.Iedereen wil natuurlijk een beer zien en er wordt heel traag gereden.Om een uur of vier hebben we de hoop om een beer te spotten opgegeven totdat er voor ons alle auto's stoppen en de mensen er snel uitkomen.En ja hoor, daar loopt hij over de weg tussen de auto's door.Een mooie, pikzwarte beer!! Om een foto te nemen ging het allemaal te snel maar we hebben een beer gezien!
De beer verdween terug in het struikgewas want hij heeft meer schrik van ons dan wij van hem.Het zijn naar het schijnt wel gevaarlijke beren.
Voldaan zijn we dus teruggekeerd naar ons hotel.Gaan eten en daarna naar het plaatselijke bandje van gisteren gaan luisteren.Grote ambiance daar, tot nu toe is Tenessee mijn favoriete staat.Daarna vlug naar het hotel want het is heel fris buiten.Morgen zetten we onze trip voort naar Nashville Tennessee.

• 05 Oktober 2014 - 22:08

Nancy:

Yes , je hebt dan toch een zwarte beer gezien.
    Prachtige natuur daar , heel mooie foto 's.
    Amuseer jullie maar goed en geniet ervan.
    Grtjs. Nancy x