dag 15 12 oktober - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 15 12 oktober - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 15 12 oktober

Door: karin

13 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Pensacola

7.30 weer present, we ontbijten in ons hotel en vertrekken naar Oak Alley Plantation.Dit is ongeveer een rit van 80 km terug van waar we kwamen maar we vinden dat dit plantagehuis de moeite is om te bezoeken.Langs de prachtige oprijlaan van het huis uit 1836 staan 28 eiken die er al 300 jaar staan.Het huis werd als achtergrond voor enkele films gebruikt, de bekenste die ik ken is 'Interview with the vampire' waar Brad Pitt met zijn paard de laan oprijdt. Het is weer broeierig warm vandaag, gelukkig kunnen we wat beschutting voor de zon vinden onder de machtige eiken.
Voor onze rondleiding worden we opgewacht door dames die kleren dragen van die tijd.Binnen in het huis vindt je heel mooie meubels.
Deze plantageheer leefde toch comfortabel voor die tijd.Achter het huis vindt je de slavenkwartieren en deze heer had toch rond de 100 slaven.
Na de rondleiding wandelen we nog even rond op het domein en dan keren we terug richting New Orleans.Vandaag moeten we naar Pensacola in de staat Florida.We passeren een gebied in New Orleans met veel verlaten huizen en gebouwen, deze zijn nooit terug opgebouwd of hersteld na de orkaan Katrina in 2005.We passeren zelfs het verlaten pretpark Six Flaggs, dit staat er al jaren te verkommeren.
We passeren ook vele huizen die gebouwd zijn op palen, voorzien voor als het water hoog komt te staan.
We stoppen ergens om iets te drinken waar de tijd is blijven stil staan...
De zondagse bezigheid van de mensen van hier is het kijken naar sport op tv, gewoonlijk is dat American football, daar zijn ze hier zot van.We hebben al eens ne keer 7 tv's in een café geteld waarop alleen sport te zien was.
We zetten na onze stop onze weg voort.Vandaag zijn we onze weg gestart in de staat Louisiana, daarna in Mississippi en vervolgens Alabama en nu zitten we terug in Florida.Dus op een dag hebben we 4 staten doorkruist.
Halverwege naar Pensacola rijden we langs de kustlijn van de Golf van Mexico.Als we Pensacola naderen zien we water langs alle kanten.Florida is echt de staat van veel water.
Onderweg zoeken we iets om te eten en vervolgens zoeken we ons hotel, de Comfort Inn in Pensacola op waar we maar een nachtje blijven.
Morgen gaan we naar Tallahassee, een kleine tripje maar.