dag 5 2 oktober - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 5 2 oktober - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 5 2 oktober

Door: karin

03 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag was ons vertrek uit het hotel rond 7 u.
Het wordt een lange rit vandaag.Het is weer schitterend weer, zo rond 26 graden ongeveer.We zijn op tijd weg, dus we zitten niet in het spitsuur en kunnen vlotjes doorrijden.We nemen geen grote stukken autostrade want dan zie je niet veel van de omgeving.Dus duiken we het echte Zuiden in.
Aan de sjofele huizen ziet men dat de mensen hier niet in weelde leven.Het grote deel dat hier leeft is ook zwart.Maar ze zijn hier allemaal wel heel vriendelijk.Na een paar uren rijden we door uitgestrekte katoenplantages.
We zijn een paar dotjes katoen gaan plukken.
Dan was het weer tijd om ontbijt te zoeken.Moeilijk te vinden in deze streek, denk dat de mensen hier te arm zijn om te gaan ontbijten want het was deze keer moeilijk om iets te vinden.Maar in een landelijk dorpje toch iets gevonden en het was er nog heel lekker ook nog al zag het er ni uit van buiten.
Met ons buikje gevuld zijn we de Redclif Plantage gaan bezoeken.Een prachtig huis op een enorm groot stuk land.We zijn de huizen van de slaven ook gaan bezichtigen.En om 13 u kregen we een rondleiding in het plantagehuis van de eigenaar.Deze was vroeger buiten plantagebezitter ook nog senator en gouverneur geweest.Dus een rijk man in tijden van slavernij.En dat was ook in het huis te zien dat het welgestelde mensen waren.Daar zou ik ook wel graag gewoond hebben...
Na onze rondleiding moesten we onze rit voortzetten om toch nog op tijd in Atlanta te geraken.
Rond 17 u in het Sheraton in Atlanta aangekomen.We hebben een mooi ijzeren terras met uitzicht op het restaurant en het zwembad.
We zitten vlakbij het centrum, dus zijn we te voet naar daar gewandeld.
Atlanta is een commerciële, financiële stad met veel hoge gebouwen.
Niet zo direct, naar mijn mening, een mooie stad.Beetje teveel beton.
Als het begon donker te worden, zo rond half acht, zijn we iets gaan zoeken om te eten weeral.En het bewijs dat de wereld klein is dat hebben we weeral meegemaakt.Achter ons zaten drie mannen en eentje was van Westerlo.Woont achter het gemeentehuis in Westerlo.Waren op zakenreis daar.
Daarna terug naar het hotel gekuierd.Ik had weer ne stoot uitgehaald.Had gedacht dat we op het zesde verdiep zaten maar we zaten eigenlijk op het vierde.Dus stonden we aan de verkeerde deuren met onze kaart te morrelen.Algoed dat er niemand de deur open getrokken heeft voor onze neus...
Morgen gaan we naar het geboortehuis van Martin Luther King en ook naar zijn graf.Daarna is het verder richting Gatlinburg in de staat Tennessee, ditmaal een dikke 300 km te doen.

• 03 Oktober 2014 - 08:47

SteF:

Zwarten die ook vriendelijk zijn, het verbaasd je precies... hihihihi.
    Spoken, geesten, graven bezoeken, kerkhoven... Wat steken jullie daar allemaal uit?
    Wanneer komt het hoofdstuk Voodoo aan bod?

• 03 Oktober 2014 - 20:19

Gertie:

Wauw Karin chique foto's. Ik ben jaloers. Tof om jullie verhalen te lezen.
    Have fun in the great America!!

• 04 Oktober 2014 - 05:56

Stefke,
    De voodoo is voor het eind van de reis dus kijk maar uit....
    En geesten en spoken, dat heerst hier wel bij de bevolking.
    Groetjes x

Hey Gertie,
    Fijn dat je de verhaaltjes tof vindt!
    En ik amuseer me hier hoor en geniet er dubbel van nu!