dag 14 11 oktober - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 14 11 oktober - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 14 11 oktober

Door: karin

12 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag een rustige dag, ontbijt om 8 uur en vervolgens trekken we richting de bekende en beruchte Bourbon Street in New Orleans.
In de straat is het zo vroeg nog heel rustig en iedereen is in de weer om de straat wat proper te krijgen.Overal in de straat liggen Mardi Graskralen verspreid.
De winkels hangen vol met de gekleurde kralen die men 's avonds rond de nek hangt als men gaat feesten in Bourbonstreet.
Het is een enorme lange straat met winkeltjes, bars en restaurants.
In de winkels vindt men alles wat met voodoo, heksen en spoken te maken heeft.Men kan in de straat ook tarotkaartleggers raadplegen en men kan ook een handlezing laten doen.Dat wil ik liever allemaal niet weten.Maar ik koop me toch een paar Voodoopoppen.In de straat is ook een winkel waar een echt Voodooaltaar staat.
Dan gaan we naar een markt in het French Quarter.Hier kan je kunstwerkjes,sieraden en de bekende Mardi Grasmaskers kopen.Dit zijn heel speciale maskers en ik kan het toch niet laten om me er eentje te kopen.Daarna gaan we iets drinken want het is bloedheet vandaag.Zeker over de dertig graden.
Dan zakken we af, naar Jackson Square, een mooi pleintje met een witte kerk op de achtergrond.We blijven plakken bij een paar atletische zwarten die het volk entertainen en hun kunstjes tonen.Het is hier ambiance onder het volk.Natuurlijk doen ze het voor zoveel mogelijk dollars te krijgen en na afloop krijgen ze nog veel bijeengehaald ook nog.Maar toch was het heel leuk om te zien.
We belanden terug in Bourbon Street waar er al meer leven in komt.Er zitten al een paar bandjes op straat muziek te spelen.
Men hoort hier alles dooreen spelen.Er is hier jazz, rock, hiphop en zelfs rap te horen.Het is hier heel, gezellig.
We eten een snack op een heel mooi terrasje met fontein en daarna gaan we naar het bekende kerkhof St. Louis.Daar ligt de beroemste voodooleidster Marie Laveau begraven.
Hier bevinden zich al heel oude graven.We wandelen wat langs de graven en als we aan de uitgang komen zien we dat de poort dicht is en er hangt een groot slot aan.We zijn gelukkig niet alleen hier en nog een paar jonge mensen raken wat in paniek en willen niet opgesloten zijn op een kerkhof waar de grootste voodookoningin ligt...Maar de opzichter komt ineens van helemaal op het eind van het kerhof tevoorschijn en verlost ons.Het kerkhof is blijkbaar om 15 u gesloten.
Ineens komen er donkere wolken aan de hemel en het begint hevig te regenen.We besluiten terug naar het hotel, te gaan om ons wat op te frissen en daarna naar het nachtleven van Bourbon Street te gaan zien.
Om 18 u keren we terug en ondertussen is de straat vol leven.Lichtreclames knipperen in straat, overal alle soorten livemuziek.
Er zijn ook vele stripteasebars, zaken met toplessdanseressen en peepshows.De straat staat bekend om losbandigheid.En er lopen hier enorm veel schaars geklede en raar geklede mensen rond....
We kunnen ons ogen niet geloven wat we hier allemaal zien rondlopen.We dachten dat we het al in Las Vegas gezien hadden maar dit slaat, echter alles.Maar hier zijn ze veel vriendelijker en gemoedelijker dan in Vegas.
We zoeken een restaurant uit en gaan eten op de bovenverdieping met zicht op de straat.Dat is het speciale aan de straat.De zaken hebben bijna allemaal een bovenverdieping met een terras in prachtig smeedwerk.
J neemt de Jambalaya, dit is een creools gerecht en F neemt krokodil.R en ik nemen een slaatje Bourbon Street.Tis allemaal weeral lekker.
Daarna gaan we in de straat wat mensen kijken.We gaan ook in een bar binnen met livemuziek en ik moet met een zot geval meedansen.....
Ja, ze kennen me, hier toch niet...
Daarna wandelen we terug naar het einde van de straat en willen we naar het hotel terug keren maar we besluiten nog een keer de straat af te gaan want het is hier toch heel plezant.
We komen langs een terras waar ze de gekleurde kralen naar beneden smijten.In een mum van tijd vangen we een hoop kralen die we dan ook maar aan onze nek hangen.Een beetje voort zijn ze weer bezig met kralen werpen en al gauw wordt het kralen vangen een sport voor ons.
Dan besluiten we om, naar het hotel te gaan want binnen eennpaar uren is waarschijnlijk hier iedereen dronken want de drank vloeit hier rijkelijk.
Als we naar het hotel gaan,zien we ook veel daklozen die rond de hotels op de grond liggen.Er is hier ook veel armoede, een contrast tegen de feestende straat.
Morgen gaan we een mooi plantagehuis bezoeken en dan naar onze volgende bestemming Pensacola.

• 13 Oktober 2014 - 13:49

Nancy:

Da was plezant zeker , met die kralen? Mooie verschijning rond elle nek , vooral F.