dag 11 8 oktober - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu dag 11 8 oktober - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van karinmeuris - WaarBenJij.nu

dag 11 8 oktober

Door: karin

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Memphis

7.30 ontbijt in het hotel vandaag. Voel me vandaag niet zo denderend.
Heb wat last van migraine, denk dat er ook wat vermoeidheid mee gemoeid is want ik kan het niet ontkennen dat het een reis is dat in uw kleren kruipt.
Dus geen ontbijt voor mij en ik sleep mezelf naar het shuttlebusje naar Graceland, al ligt het aan de overkant van het straat.Het is wel allemaal commercieel hier, een fotoke voor een affiche van Graceland, die dan weer vele dollars kost.Maar ja, dit kan F niet beletten om hem te kopen.
Het domein en het huis van Elvis zijn wel indrukwekkend. Na wat uitleg besef je pas hoe rijk hij wel was.F is hier natuurlijk in zijn element.
Maar al ben je geen Elvisfan de hele geschiedenis van Elvis is toch fascinerend. Na de tour nog een kleine filmvoorstelling en dan trekken we naar het automobielmuseum van the King.
Daar staat wat kapitaal bijeen.Je kijkt er je ogen uit.
Vervolgens gaan we de privévliegtuigen van Elvis bezichtigen.De grootste, genaamd Lisa Marie, daar vindt je zelfs een slaapkamer in en badkamer. De wasbak is verguld met puur goud.Op de middag zijn we rond en het gaat me dan al veel beter.Buiten is het bewolkt maar warm, zo'n 26 graden.
We besluiten met de auto naar het centrum van Memphis te rijden.Memphis valt wat tegen, het heeft misschien goede tijden gekend maar nu is het wat aan vernieuwen toe.Het is wat groezelig en vervallen.
We zijn snel klaar met rondkijken en keren terug naar het hotel.
Dan gaan we op souvenirjacht, ik nu wel niet maar F wel.Het valt nog mee achteraf, hij heeft de hele winkel niet opgekocht....
Dan weer wat opfrissen en we besluiten om nog eens in stijl te gaan eten....dus weeral met de pink Cadillac.
Na het eten trekken we naar onze kamers want morgen is het een lange rit naar Natchez in de staat Mississippi, ongeveer 500 km.

• 09 Oktober 2014 - 09:10

Ellen:

amai,karin.mooi.vind ik toch de moeite voor is te zien.ni normaal hoe iemand dit bijeen krijgt.
    memorabel voor f.

• 10 Oktober 2014 - 15:35

Nancy:

Waaiw Karin , prachtige foto 's , wa moet da in't echt wel nie zijn om te zien , ik geniet er ook mee van om je verhalen te lezen en je foto's te bezien. Echt knap.